FAQ

Vi utvecklar ständigt vår FAQ för att förenkla för dig att hitta information. Tipsa oss gärna om förbättringar.

Ladda ner vår användarmanual för webbkurs ➜ Användarmanual_kursdeltagare.pdf

Läs vår integritetspolicy, köpevillkor, studievillkor och ångerrätt ➜
Läs om vår värdegrund ➜
Läs om vår miljö- och hållbarhetspolicy ➜

Läs om hur vi tänker när vi bygger en webbkurs ➜ 5 steg att bygga en framgångsrik webbkurs.pdf

Prova våra webbkurser;

Alla våra webbkurser innehåller ett eller ett par avsnitt som är kostnadsfria. Du tar del av dessa gratis avsnitt genom att registrera ett konto och logga in på lärplattformen.

När du registrerat ditt konto och loggat in på lärplattformen letar du upp det kostnadsfria avsnitt du vill titta på och "klickar" på det.

Registrera ett konto ➜

HUR DU KÖPER EN WEBBKURS

  • Hur köper jag en webbkurs?

    Du väljer vilken kurs du vill gå och klickar på "köp nu". Om du inte redan har ett konto hos oss behöver du registrera ett nytt i samband med ditt köp.

  • Hur betalar jag?

    Du betalar enkelt med kort via Stripe. Välj på att delbetala eller betala hela kursen direkt.

  • Går det att delbetala?

    Det går fint att delbetala. Se respektive kurssida för möjlig delbetalning.

  • Går det att betala mot faktura?

    Om du har ett företag som skall betala kan du få faktura. Kontakta oss på hello@leadershipinstitute.se så hjälper vi dig.

    OBS! Fakturan måste vara betald innan du skrivs in på din kurs.

  • Tillkommer några kostnader utöver webbkursavgiften?

    Inga kostnader tillkommer. I vissa fall rekommenderar vi viss litteratur för bästa inlärning, den ingår inte i kursavgiften och är frivillig att läsa.

  • Är priserna inklusive eller exklusive moms?

    För privatpersoner och företag som betalar med kort är priserna inkl. moms. För företag som vill betala mot faktura är alla priser exkl. moms.

  • Om jag vill köpa en kurs till mitt företag?

    Kontakta oss på hello@leadershipinstitute.se så bokar vi en genomgång av våra möjligheter för er.

  • Kan man gå era kurser live?

    För företag erbjuds alla våra kurser live i klassrum eller live-streamat från vår studio i kombination med motsvarande webbkurs.

    Kontakta oss på hello@leadershipinstitute.se så bokar vi en genomgång av våra möjligheter för er.

  • Erbjuder ni rabatt till arbetslösa och studerande?

    Vi erbjuder 25% rabatt på våra webbkurser till arbetslösa samt studerande på komvux och högskola/universitet.

    Du behöver skicka ett intyg till hello@leadershipinstitute.se så får du en rabattkod av oss.

LOGGA IN PÅ DITT KONTO

  • Hur loggar jag in?

    1. För att logga in måste du ha registrerat ett konto

    2. Du loggar in med din e-postadress och ditt lösenord

  • Om jag har tappat bort mitt lösenord?

    Skicka ett e-postmeddelande till hello@leadershipinstitute.se från din registrerade e-postadress så hjälper vi dig att återställa lösenordet.

OM VÅRA WEBBKURSER

  • Behövs några förkunskaper för era kurser?

    För våra baskurser behövs inga förkunskaper.

    Vill du läsa en fördjupningskurs rekommenderar vi att du först läser baskursen i det ämne du valt.

    Om du vill boka en kurs till ett företag genomför vi en förstudie och anpassar kursen efter er nuvarande kunskapsnivå.

  • Hur länge har jag tillgång till kursmaterialet?

    Du har tillgång till kursmaterialet under kursperioden. Besök kurssidan för den webbkurs du vill köpa för information om kursperiod.

  • Måste jag lämna in case-studier och hemuppgifter?

    Du ska inte lämna in några uppgifter. Uppgifterna är till för din egen träning och reflektion men "rättas" inte.

  • Om jag vill ha återkoppling på hemuppgifter?

    Under din kursperiod för du utan kostnad access till våra digitala frågestunder. Kontakta oss för kalendarium.

    Vi erbjuder även digitala coachsamtal som tilläggstjänst för återkoppling på hemuppgifter. Dessa ingår inte i kursavgiften.

    Kontakta oss på hello@leadershipinstitute.se om du vill veta mer om priser och format för coachsamtal.

  • Måste jag klara kunskapsproven?

    För att få ditt kursintyg måste du klara kunskapsproven i den kurs du genomför.

  • Hur lång tid har jag på mig att genomföra kursen?

    Du har hela kursperioden på dig att genomföra din kurs. Se respektive kurssida för information om kursperiod.

AVBOKNINGSVILLKOR

  • Hur gör jag om jag ångrat ett köp?

    Du kan alltid ångra ett köp så länge du inte börjat nyttja din tjänst. Har du börjat nyttja din tjänst går det inte längre att avboka.

    Kontakta oss på hello@leadershipinstitute.se så hjälper vi dig att avboka och återbetala dina pengar.

  • Omfattas mitt köp av distansköpslagen?

    Alla köp gjorda av privatpersoner på vår plattform omfattas av distansköpslagen. Läs våra villkor för hjälp med hur du häver ditt köp och får din återbetalning.

    Behöver du hjälp kontakta oss på hello@leadershipinstitute.se.

    Företagsbokningar omfattas inte av distansköpslagen.

  • Om jag är missnöjd och vill reklamera mitt köp?

    Skriv till oss på hello@leadershipinstitute.se så kontaktar vi dig för att reda ut om du är missnöjd.

    Du kan även anmäla ditt köp till ARN. Läs våra villkor för hur du går tillväga och gör en anmälan.

    Vi följer alltid ett utslag från ARN.